Goed ontwerp draait om empathie

Een concept is succesvol als het aansluit bij de drijfveren van de gebruikers en hen enthousiast maakt. Het moet hun verwachtingen overtreffen. Bijvoorbeeld door relevante functionaliteit en sterke content. Daarom beginnen we altijd met een gebruikersanalyse. Wij kruipen in de huid van de gebruiker en houden de gebruiker scherp op het netvlies bij alle ontwerpbeslissingen. Hierbij werken we vanuit de principes van design thinking: contextgedreven, iteratief en zo snel mogelijk visualiseren. Want lijnschetsen en storyboards maken direct duidelijk wat de impact is van inhoudelijke keuzes.

Zo snel mogelijk feedback

In onze agile aanpak wordt elk idee getoetst en door vroegtijdige feedback steeds verbeterd en verder uitgewerkt. Hier bewijst zich de meerwaarde van een prototype. Eerst low-fi (op papier, schetsmatig), later steeds meer uitgewerkt in een klikbaar model van het nieuwe touchpoint met realistische content. Dus geen loze 'lorem ipsum', maar authentieke teksten die bewijzen dat het concept ook in de praktijk werkt. Goede content is een cruciaal ingrediënt voor een succesvolle gebruikersbeleving.

Modeldialogen en ontwerppatronen

In het conceptontwerp verkennen we de breedte, maar we schuwen de diepte niet. Daarom identificeren we de kerndialogen van de dienst of applicatie en werken we herbruikbare ontwerppatronen uit. Want een goed concept levert consistentie in de digitale dienst en vormt de basis voor gepaste herbruikbaarheid. Dit resulteert in snelheid tijdens de realisatie.

Wat we zoal doen?

We doen eigenlijk alles om een goed en creatief concept neer te zetten voor een digitaal touchpoint:

  • De stem van de eindgebruiker vertegenwoordigen.
  • Een referentieontwerp maken, de basis voor je toekomstige websites, applicaties, apps of intranet.
  • De belanghebbenden op één lijn brengen.
  • Een contentontwerp maken.
  • Guidelines en design briefs opstellen voor detailontwerp.

WYDIWYG

What You Design is What You Get. Weten wat we ontwerpen? Neem een kijkje in ons portfolio of neem contact op met Daco Bogaard. Hij kan je voorbeelden laten zien van onze conceptontwerpen en vertelt je graag meer over onze iteratieve aanpak.

E-mailadres sales@informaat.nl
Telefoonnummer +31 (0) 35 543 1222