Service design ontmoet contentstrategie

Consistente content begint met een goede contentstrategie: weten wat je waar, op welk moment en met welke middelen wilt publiceren. Ervaring heeft ons geleerd dat het enorme meerwaarde heeft deze discipline in te zetten in service design trajecten. Een goede klantervaring begint namelijk met het in kaart brengen van je dienstverlening en content speelt daar een cruciale rol in. Een logische combinatie, maar in de praktijk komt content vaak pas laat in beeld bij projecten. Dan is het meestal onmogelijk de benodigde samenhang nog goed te realiseren.

Resultaat van een content journey

In een aantal succesvolle workshops, onder andere voor de Service Design Global Conference 2016, blijkt dat een content journey waardevolle handvatten oplevert om te bepalen welke plaats content precies in je dienst inneemt. Je krijgt antwoord op vragen als welke behoeften je adresseert, welke content je binnen je organisatie al hebt en wat je kunt veranderen om je content te verbeteren. Door service design te combineren met contentstrategie ontwerp je een klantervaring met consistente content.

Zelf zien?

Ook interesse in een in-house Content Journey Masterclass? We komen graag vertellen en vooral laten zien hoe je content journeys kunt uitvoeren en zo je dienstverlening kunt laten profiteren van deze extra dimensie in customer journeys. Bel of mail hiervoor met Marcel Kosters.

E-mailadres sales@informaat.nl
Telefoonnummer +31 (0) 35 543 1222