Customer journeys voor nu en later

Het is noodzakelijk om te weten hoe iemand zich in de praktijk voelt terwijl hij met je klantenservice belt of een product op je website probeert te bestellen. Alleen met dat inzicht kun je gegronde wijzigingen doorvoeren in de bestaande praktijk. Customer journeys helpen je om erachter te komen hoe klanten op dit moment de interactie met jouw organisatie ervaren. Wanneer je deze customer journeys maakt, ontdek je de ‘moments-of-truth’: de momenten waarop je voor klanten het verschil kunt maken door hen positief te verrassen. Daarnaast kun je customer journeys maken die weergeven hoe de klantreis er in de toekomst uit zou moeten zien. Hiermee onderzoek je wat je moet veranderen om die gewenste customer journey mogelijk te maken.

Schema van een customer journey met iconen om belevingsaspecten aan te duiden.
Schema van een customer journey met iconen om belevingsaspecten aan te duiden.

Plek in het landschap van customer experience

Customer journeys zijn een goede start om binnen je organisatie te gaan werken met de klantbeleving als basis. Je kunt de customer experience verder vergroten als je ze inzet samen met andere tools en technieken, zoals personas, ecosystemen en service blueprints. Hiermee bepaal je op welke klanten je organisatie zich richt, de context waarin zij hun reis maken en wat er nodig is binnen de organisatie om deze customer journey mogelijk te maken.

Kompas nodig?

Wij kunnen samen met jou de reis van je klant in kaart te brengen en de richting voor de toekomst van jouw organisatie bepalen. We vertellen je er graag meer over in een persoonlijk gesprek. Bel of mail hiervoor met /MarcelKosters. Wil je meer lezen? Op onze blog hebben we een interessante post over customer journeys.

E-mailadres sales@informaat.nl
Telefoonnummer +31 (0) 35 543 1222