Succesvolle beleving op alle touchpoints

De digitale wereld verandert snel. Het aantal nieuwe kanalen en contactmomenten (touchpoints) groeit. Organisaties zoeken naar manieren om te voldoen aan de hoge verwachtingen van hun klanten. En tegelijkertijd naar manieren om te blijven innoveren en mee te gaan met nieuwe technologische ontwikkelingen.

Service design draagt bij aan een goed georkestreerde ontwikkeling van je nieuwe dienst en een succesvolle beleving op alle kanalen en touchpoints. Dit creëert kansen om een customer experience te vormen die helpt langetermijnrelaties op te bouwen met je klanten.

Toegevoegde waarde

Om relevante, aantrekkelijke applicaties of websites te ontwerpen, moet je eerst je klanten (of gebruikers) goed leren kennen. Alles begint daarom met een scherp klantbeeld. Wie is de klant, wat drijft hem? Onze ervaring is dat het centraal stellen van de klant ook helpt om de belanghebbenden binnen een organisatie op één lijn te krijgen en organisatorische silo's te laten samenwerken. Zo wordt toegevoegde waarde gecreëerd voor klant én organisatie.

Customer journey als startpunt

Samen analyseren we de (nieuwe) dienstverlening van a tot z. Een customer journey maakt duidelijk wat een klant meemaakt. Welke dialoog gaat de klant aan met de organisatie? Wat gebeurt er op welk kanaal en hoe sluiten de touchpoints op elkaar aan? Wat zijn de 'moments of truth'? Op zoek naar uitblinkmomenten vergeten we ook de technische en organisatorische impact en haalbaarheid niet. Zo ontstaat een compleet beeld, zowel voor als achter de schermen.

service design illustratie
  1. idee voor nieuwe dienst
  2. persona's
  3. serviceprincipes
  4. customer journeys
  5. service-ecosysteem
  6. dialogen
  7. blauwdruk
  8. prototype van de nieuwe dienst

Service design

  • Geeft inzicht in de drijfveren van je klanten.
  • Resulteert in een doordachte strategie en roadmap voor een excellente beleving op alle touchpoints.
  • Helpt het gezamenlijke belang van klantwaarde boven de organisatorische silo's uit te tillen.
  • Opent het perspectief op herbruikbaarheid van dialogen.
  • Houdt rekening met haalbaarheid door een vroegtijdige realiteitscheck.
  • Helpt bij een accurate projectscoping en -planning.

Get the big picture

Ben je ook van mening dat voor succesvolle (digitale) diensten een service-ecosysteem cruciaal is? Neem dan contact op met Marcel Kosters.

E-mailadres sales@informaat.nl
Telefoonnummer +31 (0) 35 543 1222