Het onderzoek is gedaan aan de hand van interviews met UX managers uit grote en kleine Nederlandse bedrijven, waarvan de meesten lid zijn van de UX management kring.

Steeds meer bedrijven ontdekken dat customer journeys een goede methode zijn om, door de ogen van de klant, de hele (omnichannel) dienstverlening te beleven. Maar de auteurs stellen in het rapport vast dat er flinke verschillen zijn in de manier waarop. Van zeer gestructureerd, met gebruik van kwantitatieve klantdata, tot informeel en ‘ad hoc’.

In het rapport vind je ervaringen van UX managers met de introductie, het gebruik en de organisatie van customer journeys in hun organisaties. Je leest over hun ervaringen en (en soms uitgesproken) standpunten. Het rapport is gelardeerd met interessante praktijkcases en tips voor de toepassing in jouw organisatie.

Download het rapport

Heb je interesse in het rapport?

Download: ‘Customer Journeys in NL: van last minute backpacking tot georganiseerde reis’ (.pdf)

De UX management kring is een initiatief van Informaat. Met enige regelmaat houdt Informaat themabijeenkomsten waarin UX managers hun ervaringen met elkaar bespreken en elkaar zo inspireren.

Wil je meer weten over de UX management kring of customer journey mapping? Neem dan gerust eens contact op met Informaat.

Voor het rapport werden deze UX managers geïnterviewd:

  • Jennie Huijboom (ABN AMRO)
  • Frank de Wit (ANWB)
  • Bart Wouters (Coolblue)
  • Pia Mitchell (UWV)
  • Sonja Radenkovic (TomTom)
  • Nils Vergeer/Edwin Lieftink (CZ)
  • Marcel Kouwenberg (IKEA)
  • Maurice Bölte (Rabobank)
  • Jimmy van der Have (Exact)
  • Anneke van de Langkruis (Priva)
  • Rob Paauw/Margot Nuijten (PostNL)
  • Tijn Borms (SnappCar)

In 2015 publiceerde de kring een eerste rapport over de uitdagingen van UX managers.

E-mailadres sales@informaat.nl
Telefoonnummer +31 (0) 35 543 1222