Service design

Kijken door de ogen van de klant

We kijken naar je totale dienstverlening door de ogen van je klant. Zodat we de kwaliteit van je dienstverlening duurzaam verbeteren en relevante nieuwe producten of diensten ontwerpen.

Uitstekende beleving op alle kanalen

De digitale wereld verandert razendsnel. Klantervaringen beperken zich allang niet meer tot één kanaal of contactmoment. Hoe voldoe je aan hooggespannen verwachtingen van klanten en blijf je tegelijk innoveren? Met service design krijg je een scherp beeld van je klanten en hun drijfveren. En creëer je relevante nieuwe diensten met een optimale beleving op alle kanalen en tijdens ieder contactmoment. Zo bouw je vanaf het begin een duurzame relatie op met je klanten.

Leer je klant kennen

Om relevante en aantrekkelijke (digitale) diensten te ontwerpen moet je je klant of gebruiker goed kennen. Wie is de klant, wat drijft hem of haar? Van interviews, mystery guests tot klantsafari’s: onze service designers hanteren verschillende technieken voor user research. Het centraal stellen van de klant helpt ook om iedereen binnen de organisatie op één lijn te krijgen. Zo wordt toegevoegde waarde gecreëerd voor de klant én organisatie.

De impact van service design is groter dan ooit. Service designers geven niet alleen de klantbeleving vorm, maar werken ook aan de beleving van werknemers en de strategie van de organisatie.

— Marieken Kerkhoven, Service designer

Customer journey als startpunt

Samen analyseren we de (nieuwe) dienstverlening van a tot z. Een customer journey maakt duidelijk wat een klant meemaakt. Welke dialoog gaat de klant aan met de organisatie? Wat gebeurt er op welk kanaal en hoe sluiten de touchpoints op elkaar aan? Wat zijn de ‘moments of truth’? Op zoek naar uitblinkmomenten vergeten we ook de technische en organisatorische impact en haalbaarheid niet. Zo ontstaat een compleet beeld, zowel voor als achter de schermen.

Customer journeys

Wat we voor je kunnen doen

  • De behoeften van je klanten of gebruikers helder in beeld brengen.
  • Serviceconcepten ontwikkelen en visualiseren.
  • Masterclass service design geven.

Ook een helicopterblik op jouw dienst?

Marcel Kosters

Accountmanager

+31 6 5377 1391