Service design
Samen ontwerpen we de toekomst. Met diensten die zich onderscheiden op klantbeleving.
Dit kunnen we voor je doen
Nieuwe diensten ontwerpen
We helpen je om van scratch af aan nieuwe, frisse concepten en waardeproposities te ontwikkelen. En zo de concurrentie een stap voor te blijven. Klaar voor de toekomst!
Bestaande diensten verbeteren
Samen gaan we je dienst verbeteren, zodat mensen graag terugkomen, er enthousiast over vertellen en je merk zich beter onderscheidt in de markt.
Service design trainingen
Wil jij service design een vaste plaats geven in jouw organisatie? Onze praktijkgerichte training geeft je kennis, tools en inspiratie.
Masterclass Service Design
Diensten ontwerpen die met klantbeleving het verschil maken. Hoe je dat doet? Door in deze masterclass zelf aan de slag te gaan met service design technieken. Meer over de Masterclass
Begrijpen en valideren
Leer je klant kennen
Alles begint met je klant begrijpen. Wat drijft hem of haar? Welke waarden zijn belangrijk voor je doelgroep? Met kwalitatief en kwantitatief onderzoek brengen we waardevolle inzichten naar boven.
Begrijp de business
Waar staat je organisatie voor? Matchen jouw waarden met die van je klanten? We luisteren naar de mensen in je organisatie en onderzoeken de speelruimte in de markt.
Valideren, valideren, valideren!
Doordat we aannames expliciet maken en valideren weet je waar de klant écht behoefte aan heeft. En kun je elke euro gericht investeren investeren in diensten die waardevol, authentiek en geloofwaardig zijn.
Tools
Ideeën vormen en testen
Stimuleer creativiteit
Samen bedenken we ideeën en beoordelen ze daarna op haalbaarheid en waarde. Hierbij betrekken we natuurlijk de mensen om wie het gaat. Van klanten tot medewerkers of business partners.
Itereer naar het beste concept
We maken storyboards en geven de meest kansrijke ideeën vorm in een prototype. Dat testen we met klanten. In enkele iteraties komen we tot een gevalideerd, levensvatbaar concept.
Tools
Maken en toepassen
Een blauwdruk van je dienst
We werken een service blueprint uit: een schematische weergave van wat ‘achter de schermen’ moet gebeuren. Zo garanderen we dat het concept voldoende robuust is voor de complexe werkelijkheid.
Het pad naar de toekomst
We werken het concept uit tot in alle details. Klaar om in de markt te zetten. We helpen je de roadmap uitstippelen naar een schaalbaar eindresultaat. Natuurlijk vergeten we onderweg niet te meten of de dienst succesvol is.
Zo maken we het werkend
We zorgen voor een soepele communicatie en overdracht naar je organisatie. Onze designers vormen de ideale brug naar de agile scrum teams, developers of beheerders. We zetten het service concept om in een werkend eindresultaat waar we samen trots op kunnen zijn. Je kunt de release-borrel alvast plannen!
Tools
Cases
Service design in de praktijk
Let's meet!
Susanne van Mulken
Strategy director