De Masterclass Service Design van Informaat

Masterclass Service design

Diensten ontwerpen die met klantbeleving het verschil maken. Hoe je dat doet? Dat leer je door in deze masterclass aan de slag te gaan met de belangrijkste service design technieken. Zo geef je innovatie vorm in jouw organisatie.

Datum

27 januari -

28 januari

Locatie

Seinstraat 32, 1223 DA Hilversum

Kosten

€ 1.203,95 (incl. 21% btw)

Learning by doing

De beste manier om service design te leren is het toepassen in de praktijk. Na een korte introductie van de theorie ga je per onderdeel dan ook zelf aan de slag. Je zult veel samenwerken met andere deelnemers aan de service design training. Tussen de oefeningen door is er voldoende tijd voor reflectie.

Met de CX afdeling van ANWB hebben we een gave service design masterclass van Informaat gevolgd. Met als resultaat: een hechter team, een gedeelde vocabulaire en een toolbox vol met methoden en technieken om onze ANWB leden nog centraler te zetten.

Frank de Wit

— 

CX manager

ANWB

Wat kun je dan?

Nóg betere diensten voor jouw gebruikers ontwikkelen. Je kunt direct aan de slag met de service design tools en technieken uit de masterclass. Je kunt klantinzichten vertalen naar oplossingen en nieuwe waardeproposities ontwikkelen. En natuurlijk jouw gave idee overtuigend pitchen.

Voor wie?

De masterclass is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in het innoveren of verbeteren van de dienstverlening vanuit klantperspectief. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Innovatiemanager
  • Marketeer
  • Product owner
  • UX-designer
  • Customer experience professional
Gratis coaching

3 uur coaching on the job

Tools en canvassen

Toegang tot praktische tools en canvassen voor een snelle start

Afbeelding van een hart met daarop de tekst "I love UX"
Handig boekje

Handig boekje met onze best practices

Video door Paul Helwig

Programma

Dag 1

Je leert hoe je de klant en zijn context echt kan leren kennen. Je gaat zelf aan de slag met een aantal onderzoekstechnieken en je leert hoe je je collega's inzicht biedt in de wereld van de klant. Je past technieken toe zoals persona's en customer journey maps. Op basis hiervan definieer je een scherpe ontwerpuitdaging voor dag 2.

  • Waarde van service design
  • User research
  • Persona’s
  • Service ecosysteem
  • Customer journey mapping
  • Probleemdefinitie en ontwerpuitdaging

Dag 2

Met een aantal snelle en interactieve ontwerptechnieken ontwikkel je een breed scala van concepten. Deze ga toetsen op organisatorische en technische impact en natuurlijk op klantbehoefte. Hierbij gebruik je table top prototyping, value proposition canvas en service blueprints. Tot slot bereid je een pakkende concept pitch voor.

  • Value proposition
  • Ideation
  • Prototypen en testen
  • Service blueprint
  • Concept pitch

Klaar voor de masterclass?

Veel gestelde vragen

Geven jullie deze service design training ook 'incompany'?

Ja, dat kan! Als jij en je team of collega’s interesse hebben, neem dan even contact met ons op. Dan kunnen we bespreken wat de wensen en mogelijkheden zijn.

Kan ik mij inschrijven voor een andere locatie of datum?

Er komen nog meer masterclasses. Exacte data en locatie maken we nog bekend.

Hoe groot is de groep deelnemers?

Er doen maximaal 24 mensen mee met de masterclass. Er zijn twee service design trainers aanwezig, waardoor er voldoende ruimte is voor interactie en feedback.

Wie zijn de trainers?

De service design trainers zijn Carla de Oude en Victor Visser. Zij zijn service designers met meer dan 10 jaar ervaring. Zij hebben ook uitgebreide ervaring met het geven van workshops en trainingen.

Wat is de voertaal van de masterclass?

De masterclass wordt gegeven in het Nederlands.

Heb je een vraag?

Stuur ons je vraag en we nemen contact met je op.
Naam
E-mail
Bericht

Bedankt voor je vraag!

Je krijgt een e-mail van ons met een verzendbevestiging. We zullen binnen een werkdag op je bericht reageren.

Heb je na enkele minuten niets ontvangen? Ook niet in de spamfolder? Neem dan contact met ons op.