Service design technieken leren toepassen in de masterclass van Informaat

Service design masterclass

Diensten ontwerpen die zich onderscheiden op klantbeleving. In deze 2-daagse masterclass leer je hoe je de belangrijkste service design technieken toepast om innovatie binnen jouw organisatie vorm te geven.

Onze masterclass is in verband met het corona virus uitgesteld. Je kunt jezelf wel alvast aanmelden.

Datum

13 en

14 May

Locatie

Jacob van Lenneplaan 57, 3743 AP Baarn

Kosten

1.350,00 (excl. 21% btw) 1.633,50 (incl. 21% btw)

Learning by doing

De beste manier om service design te leren is door het toe te passen in de praktijk. Per onderwerp ga je dan ook na een korte introductie van de theorie echt zelf aan de slag. De service design training heeft dus een zeer interactief karakter en je zult veel met elkaar samenwerken. Uiteraard is er voldoende tijd voor reflectie tussen de oefeningen door.

Wat kun je dan?

Na deze inspirerende masterclass kun je direct aan de slag met de service design tools en technieken en ben je in staat om nóg betere diensten voor je doelgroep te ontwikkelen. Je weet hoe je klantinzichten vertaalt naar oplossingen, nieuwe waardeproposities ontwikkelt en hoe je je gevalideerde concept het beste pitcht.

Voor wie?

De masterclass is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in het innoveren of verbeteren van de dienstverlening vanuit klantperspectief. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Product owner

  • Marketeer

  • Innovatiemanager

  • UX-designer

  • Customer experience professional

Afbeelding van twee schuddende handen
Gratis coaching

3 uur coaching on the job

Afbeelding van computerscherm met gestructureerde content
Tools en canvassen

Toegang tot praktische tools en canvassen voor een snelle start

Afbeelding van een browserpagina met inversed content
Handig boekje

Handig boekje met onze best practices van service design

Video door Paul Helwig - Programmamanager Digital Campus ANWB.

Programma

Dag 1

Je leert hoe je de klant en zijn context écht kan leren kennen. Je gaat zelf aan de slag met een aantal onderzoekstechnieken en je leert hoe je je collega’s inzicht biedt in de wereld van de klant. Je past technieken toe zoals persona’s en customer journey maps. Je definieert op basis hiervan een scherpe ontwerpuitdaging voor dag 2.

  • Waarde van service design
  • User research
  • Persona’s
  • Customer journeys
  • Definitie ontwerpuitdaging
Dag 2

Met een aantal snelle en interactieve ontwerptechnieken ontwikkel je een breed scala van concepten. Vervolgens toets je de concepten op organisatorische en technische haalbaarheid en pitch je ze aan de groep.

  • Ideation
  • Table top prototyping
  • Testen en verbeteren
  • Value proposition canvas
  • Service blueprint
  • Pitch
En daarna...

Mogelijk stuit je nog op hobbels als je service design zelf gaat toepassen in je organisatie. Dan is het fijn om een frisse blik van een ervaren service designer van buiten te hebben. Daarom krijg je na de service design training een voucher voor 3 uur coaching. Deze kun je inzetten om met ons te sparren over je projectaanpak. Of we denken inhoudelijk met je mee, net wat je op dat moment nodig hebt.

Klaar voor een masterclass?

Met de CX afdeling van ANWB hebben we een gave service design masterclass van Informaat gevolgd. Met als resultaat: een hechter team, een gedeelde vocabulaire en een toolbox vol met methoden en technieken om onze ANWB leden nog centraler te zetten.

Frank de Wit

CX manager

ANWB

Veel gestelde vragen

Geven jullie deze service design training ook incompany?

Ja, dat kan! Als jij en je team of collega’s interesse hebben, neem dan even contact met ons op. Dan kunnen we bespreken wat de wensen en mogelijkheden zijn.

Kan ik mij inschrijven voor een andere locatie of datum?

We zijn zeker van plan om later in het jaar nog twee keer de masterclass te organiseren. Exacte data en locatie worden nog bekend gemaakt.

Hoe groot is de groep deelnemers?

De maximale grootte van de groep is 24 deelnemers. Er zijn twee service design trainers aanwezig, waardoor er voldoende ruimte is voor interactie en feedback.

Wie zijn de trainers?

De service design trainers zijn Victor Visser en Carla de Oude. Zij zijn service designers met meer dan 10 jaar ervaring. Zij hebben ook uitgebreide ervaring met het geven van workshops en trainingen.

Wat is de voertaal van de masterclass?

De masterclass wordt gegeven in het Nederlands.

Zin in een date?

Stuur ons je naam en e-mailadres en we nemen contact met je op.
Naam
E-mail
Bericht

Zin in een date?

Bedankt voor je aanmelding!

Je krijgt een e-mail van ons met een verzendbevestiging. We zullen binnen een werkdag op je bericht reageren.

Heb je na enkele minuten niets ontvangen? Ook niet in de spamfolder? Neem dan contact met ons op.