Service design

Samen ontwerpen we de toekomst. Met diensten die zich onderscheiden op klantbeleving.

druk-stationshal-met-bewegende-mensen-roltrap

Waarom service design?

Overstappen van telecomprovider. Geholpen worden in een ziekenhuis. Pechhulp als je gestrand bent op de Route du Soleil. Drie voorbeelden waar je met een sublieme klantbeleving het verschil kunt maken. Dit klinkt logisch, maar is niet vanzelfsprekend. Betere diensten moet je doelbewust ontwerpen. Service design is dé manier om dit waar te maken.



Dit kunnen we voor je doen

Getekende lamp die aanstaat

Innoveren

Nieuwe diensten ontwerpen

We helpen je om van scratch af aan nieuwe, frisse concepten en waardeproposities te ontwikkelen. En zo de concurrentie een stap voor te blijven. Klaar voor de toekomst!

Optimaliseren

Bestaande diensten verbeteren

Samen gaan we je dienst verbeteren, zodat mensen graag terugkomen, er enthousiast over vertellen en je merk zich beter onderscheidt in de markt.

Zelf leren

Je organisatie opleiden

Met inspirerende praktijkgerichte trainingen en organisatieadvies verankeren we service design duurzaam in je organisatie.

drie-mensen-voor-brownpaper-sessie

Hoe doen we dat?

Met onze tools, skills, enthousiasme en meer dan 30 jaar ervaring bieden wij een aanpak die past bij jouw vraag.

Begrijpen en valideren


Alles begint met je klant begrijpen. Wat drijft hem of haar? Met diverse onderzoekstechnieken, zowel kwalitatief als kwantitatief, brengen we waardevolle inzichten naar boven.


We luisteren naar de mensen in je organisatie en onderzoeken de speelruimte in de markt.


Door aannames expliciet te maken en te valideren, ontdekken we tijdig waar de klant écht behoefte aan heeft en waar de kansen in de markt liggen. Zo kun je elke euro gericht investeren.

TOOLS

Klantonderzoek, Personas, Customer Journeys, Context mapping.

twee-dames-op-een-bank-interview

Ideeën vormen en testen


Op basis van de strategische route bedenken we ideeën en beoordelen deze op haalbaarheid en waarde. Hierbij betrekken we graag de mensen om wie het gaat. Van klanten tot medewerkers of leveranciers.


We maken storyboards en geven de meest kansrijke ideeën vorm in een prototype. Dat testen we met klanten. In enkele iteraties komen we tot een gevalideerd, levensvatbaar concept.


Tools

Value proposition, Design sprint, Co-creatie workshops, Prototypes

drie-mensen-aan-tafel-workshop-lachen

Creëren en implementeren


Een service blueprint garandeert dat het concept voldoende robuust is voor de complexe werkelijkheid. Het geeft een schematische weergave van wat ‘achter de schermen’ moet gebeuren om de dienstverlening waar te kunnen maken.


Het concept is klaar om in de markt te zetten. We helpen de roadmap uitstippelen die begint bij een eerste versie en eindigt in een schaalbaar eindresultaat.


Voor fysieke services zorgen we voor een vlekkeloze communicatie en overdracht naar de interne organisatie. Voor digitale services vormen onze designers de ideale brug naar de agile scrum teams. Met plezier werken we samen om het service concept om te zetten in een werkend eindresultaat.

TOOLS

Service blueprint, Roadmap

twee-mensen-aan-tafel-achter-macbook

Tevreden klanten