Programma
Dag 1
Je leert hoe je de klant en zijn context echt kan leren kennen. Je gaat zelf aan de slag met een aantal onderzoekstechnieken en je leert hoe je je collega's inzicht biedt in de wereld van de klant. Je past technieken toe zoals persona's en customer journey maps. Op basis hiervan definieer je een scherpe ontwerpuitdaging voor dag 2.
- Waarde van service design
- User research
- Persona’s
- Service ecosysteem
- Customer journey mapping
- Probleemdefinitie en ontwerpuitdaging
Dag 2
Met een aantal snelle en interactieve ontwerptechnieken ontwikkel je een breed scala van concepten. Deze ga toetsen op organisatorische en technische impact en natuurlijk op klantbehoefte. Hierbij gebruik je table top prototyping, value proposition canvas en service blueprints. Tot slot bereid je een pakkende concept pitch voor.
- Value proposition
- Ideation
- Prototypen en testen
- Service blueprint
- Concept pitch
Veelgestelde vragen
Kan ik mij inschrijven voor een andere locatie of datum?
Er komen nog meer masterclasses. Exacte data en locatie maken we nog bekend.
Hoe groot is de groep deelnemers?
Er doen maximaal 24 mensen mee met de masterclass. Er zijn twee service design trainers aanwezig, waardoor er voldoende ruimte is voor interactie en feedback.
Wie zijn de trainers?
De service design trainers zijn Edwin Lieftink en Djujan Bijstra. Zij zijn service designers met meer dan 10 jaar ervaring. Zij hebben ook uitgebreide ervaring met het geven van workshops en trainingen.
Wat is de voertaal van de masterclass?
De masterclass wordt gegeven in het Nederlands.
Bedankt voor je vraag!
Je krijgt een e-mail van ons met een verzendbevestiging. We zullen binnen een werkdag op je bericht reageren.
Heb je na enkele minuten niets ontvangen? Ook niet in de spamfolder? Neem dan contact met ons op.
Contact
Susanne van Mulken
Strategy director